» Mediat sociale dhe vetëbesimi/ Si ndikon sjellja jonë online në imazhin që kemi për veten?

Mediat sociale dhe vetëbesimi/ Si ndikon sjellja jonë online në imazhin që kemi për veten?

Në epokën e sotme moderne, çdo njeri kalon mesatarisht rreth 2 orë në ditë në mediat sociale. Ata janë vazhdimisht në kontakt me personalitetin e tyre, duke u përpjekur të prodhojnë një imazh sa më të mirë të mundshëm të vetes. Për pasojë, sjellja jonë në mediat sociale, ndikon thuajse në mënyrë të pashmangshme në vetëvlerësimin tonë .

Po pse tërhiqen njerëzit nga mediat sociale? Hui Hui Chua dhe Chang, zhvilluan në vitin 2016 intervista të gjata me vajzat adoleshente. Sipas rezultateve, adoleshentët e bazonin bukurinë dhe vlefshmërinë e tyre në dy faktorë:Sa pëlqime kishin marrë për fotot apo postimet e tyre, dhe sa ndjekës kishin në mediat e tyre sociale.

I gjithë perceptimi i tyre mbi veten dhe miqtë e tyre, nuk bazohej në meritat apo cilësitë individuale. Në fakt, adoleshentët e bazonin perceptimin e tyre vetjak, nga mënyra se si paraqiten në mediat sociale. Jo vetëm kaq, por ata besonin se kjo përfshin edhe një profil “të suksesshëm” në mediat sociale. Ata përshkruanin se sa më shumë pëlqime dhe ndjekës kishin, kjo çonte në rritjen e popullaritetit dhe besimit.

Varësia nga mediat sociale

Varësia nga mediat sociale, ka një efekt të ngjashëm në tru me varësinë nga lojërat e fatit. Kjo pasi prek në të dyja rastet qendrën e shpërblimit në tru. Për shembull, individi do të ndiejë një ndjenjë eksitimi në skenarë të caktuar. Për shembull, kur sheh që selfi i tij i fundit ka marrë 300 pëlqime më shumë, se sa të mëparshmit.

Që të gjithë pëlqejnë të ndjehen të pranuar, dhe shumë popullorë në rrethin e tyre shoqëror. Prandaj, ka një motivim të natyrshëm për të vazhduar angazhimin në mediat sociale, në mënyrë që të përjetohen sërish emocione të tilla. Kjo krijon një cikël vicioz, ku përdoruesit kërkojnë vazhdimisht miratimin e të tjerëve, dhe mënyra për të përmirësuar vetëvlerësimin e tyre.

Media sociale dhe vetëvlerësimi pozitiv

Gjithsesi mediat sociale, kanë edhe efekte pozitive mbi vetëvlerësimin tek një person. Për shembull, njerëzit që janë të vetmuar, që nuk pranohen në “botën reale”, ndiejnë dashuri dhe miratim në mediat sociale. Shihni për shembull “The Body Positive Movement”. Kjo organizatë është themeluar në vitin 2012, dhe është bërë e njohur në mbarë botën.

Ai është një komunitet virtual, ku përfshihet dhe pranohet me gjithë zemër çdo individ me çfarëdo lloj forme trupore, apo cilido që sfidon besimet dominuese, mbi atë që quhet “bukuri femërore”. Anëtarët e lëvizjes, synojnë të krijojnë një mjedis të sigurt në internet. Aty, femrat nuk zgjidhet sipas të metave të tyre. As nuk përpiqen të arrijnë një pamje të jashtme të pamundur, që ndonjëherë është e mundur vetëm përmes operacioneve plastike.

Çfarë e shkakton rënien e vetëvlerësimit?

Një studim mati vetëvlerësimin e grave, teksa iu dhanë të shihnin foto të modeleve fizikisht më elegante. Rezultatet ishin shumë interesante. Gratë që ishin fizikisht ndryshe nga modelet në foto, raportuan se kishin një vetëvlerësim më të ulët. Pasi panë ato imazhe, ato raportuan ndërkohë ndjenja të papërshtatshmërisë.

Ndërkohë gratë që kishin një peshë të përfërt me modelet në foto, e vlerësonin veten si më të sigurta dhe të lumtura. Kjo ndodh ndoshta për shkak të krahasimit. Ajo është tepër domethënëse, dhe e vë theksin tek një premisë e caktuar. Mos haroni që mediat sociale që bazohen kryesisht tek imazhi, si Instagram dhe Snapchat, janë plot me foto dhe video të tilla.

Rrjedhimisht, kjo duhet të jetë një arsye për t’u shqetësuar.

Çfarë ndodh kur përfshirja në media sociale shkon në ekstrem? Mediat sociale, ndikojnë në vetëvlerësim edhe përmes krahasimit të postimeve të tyre, me ato të njerëzve të tjerë. Ekziston një zili mbi pasurinë, tërheqjen fizike dhe marrëdhëniet e tjetrit.

Individët ndjehen sikur janë të detyruar të “garojnë” me këto standarde të larta, çka e bën gati të pamundur të ndjerit i realizuar. Dhe nivelet më të larta të zilisë, shkaktojnë një rrezik të shtuar të prekjes nga depresioni. Dhe në fakt, sa më shumë që këta individë i përdorin mediat sociale si një mjet krahasimi, aq më i ulët është vetëvlerësimi i tyre.

Kjo sugjeron që përdorimi i lartë i mediave sociale për periudha të gjata kohore, mund të jetë jashtëzakonisht i dëmshëm për shëndetin mendor, si dhe vetëvlerësimin e përdoruesit. Një studim i fundit nga Pittman dhe Reiche në vitin 2016, zbuloi se rrjetet sociale të bazuara tek imazhet (si Instagram dhe Snapchat), shtonin potencialisht ndjesinë e vetmisë tek përdoruesi.

Kjo është për shkak të aftësisë së rrjetit social, për të rritur intimitetin e perceptuar të ndërveprimeve. Njerëzit mund të ndjehen sikur janë aktivë, në ruajtjen e marrëdhënieve me miqtë dhe familjen e tyre. Por, fasada e të qenurit vazhdimisht online, mund të çojë në shkëputje të mëtejshme të marrëdhënieve të tyre në jetën reale. Për pasojë, investohet më pak kohë në komunikimin direkt./ Learning Mind-Përshtatur nga CNA.al


360grade.al


Pse vuan Rama? Ai ka gjithçka! …

Të tjera